سمینار هموویژلانس و آزمایشات سازگاری در بانك خون در تهران برگزار شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار گروه اخبار شب ایرنا ، یكهزار و 50 نفر از پزشكان، پرستاران و پرسنل بانك خون از 740 بیمارستان سراسر كشور در این سمینار دو روزه كه از سوی سازمان انتقال خون ایران برگزار شد، شركت كرده اند.

دكتر'محمد فرانوش' مشاور مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران و دبیر علمی این سمنیار

در گفت وگو با ایرنا در باره اهداف این سمینار گفت: مهمترین هدف برگزاری این سمینار افزایش سلامت بیماران نیازمند به تزریق خون است.

وی ، مهمترین روش برای رسیدن به این هدف را استاندارد كردن بانك های خون بیمارستان ها ، استاندارد كردن آزمایش های سازگاری و همچنین روش های تزریق خون در بیماران نیازمند به خون اعلام كرد.

فرانوش گفت: سیستم هموویژلانس در بسیاری از استان ها استقرار یافته و هدف نهایی این سمینار استقرار این سیستم در تمامی بیمارستان های كشور تا پایان سال 1391 است.

بخش هموویژلانس ستاد مركزی سازمان انتقال خون از سال 1388 تاكنون با انجام بیش از 330 ساعت كار آموزشی در قالب برگزاری 66 سمینار آموزشی موفق به آموزش و تربیت بیش از یك هزار و 600 پرستار و 190 پزشك هموویژلانس و استقرار این سیستم در 17 مركز درمانی در تهران شده است.

آموزش بیش از سه هزار و 500 پرستار، 370پزشك و 160 پرسنل بانك خون در سراسر كشور از جمله اقدامات سازمان انتقال خون در این زمینه بوده است.

دكتر'غلامرضا توگه' مدیرعامل سازمان انتقال خون، دكتر ابوالقاسمی رییس دانشگاه شهید بهشتی، دكتر امینی متخصص پاتولوژی ، دكتر قره باغیان و دكتر فریده جلالی فراهانی در این سمینار درباره سیستم هموویژلانس (نظام مراقبت از خون) در ایران، هموویژلانس، اخلاق پزشكی و جنبه های مختلف آن در انتقال خون، آشنایی با سیستم هموویژلانس طراحی شده در ایران و آشنایی با فرم ها و نحوه تكمیل آن ها سخنرانی كردند.

این سمینار روز چهارشنبه به كار خود پایان می دهد.

شبك**1540**





:: برچسب‌ها: زنده , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: